14 december 2009

88: Numb - Pet Shop Boys



Just nu är Pet Shop Boys aktuella med en jullåt som duon släppte 1997. Pet Shop Boys är smått makalösa (bokstavligen) och har varit näst intill lika produktiva genom både 80-, 90- och 00-talet. När jag börjar bläddra i mina gamla listor insåg jag att Home And Dry från 2002 lyckades allra bäst, men det är stråkfyllda balladen Numb från 2006 som jag idag anser vara duons finaste låt. Dianne Warren ligger bakom låtsnickeriet.

Pet Shop Boys 00-tal bör uppmärksammas ännu mer:
>> "I'm With Stupid" - Pet Shop Boys (2006)
>> "Love Etc." - Pet Shop Boys (2009)

2 kommentarer:

  1. Vän av ordning kan inte låta bli att lägga till att det nu nog väl är Diane Warren som varit framme och snickrat (vilket du så klart redan vet). Fantastisk låt dock.

    //Nicklas

    SvaraRadera
  2. Tack, Nicklas. Det är bra att ni är hjälpsamma och har koll åt mig.

    SvaraRadera