27 december 2009

26: The Arrival - The Attic feat. Therese



En sen kall eftermiddag i oktober 2006. De sista låtarna skulle gallras ut och jag satt i urvalsjuryn för första gången. Där låg The Arrival i högen, spelades, grep tag i mig och tog sig hela vägen in i Melodifestivalen. The Attic och Therese floppade, trots snygg show, i en delfinal. Men det blev en hit. Inte bara hemma hos mig, utan även på en del dansgolv och i fjol minns jag att ett gäng festivalnördar röstade fram The Arrival till bästa Melodifestivalslåten 2002-2008. Nu utser jag den till decenniets bästa bidrag i Melodifestivalen och 26:e bästa låten - alla kategorier. Det här dansar jag till.

Urvalsjuryn. Just det. Jag har även medverkat till att dessa sköna dansdängor fått tävla i Melodifestivalen:
>> "La Musica" - Verona (2007)
>> "Love Love Love" - Agnes (2009)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar