26 december 2009

32: I Mitt Andra Liv - Peter LeMarc



Ord egentligen överflödiga när ni själva kan se och höra Peter LeMarc berätta om hans bästa låt från 00-talet: I Mitt Andra Liv. Återkommande starka drömmar, barndomsminnen, en döende far, Tina och Yvonne. Peter LeMarc kände jag såklart till sedan tidigare, men det var med hans dystra skiva från 2003, Det Som Håller Oss Vid Liv, som jag fastnade på allvar. 2006 genomförde Peter LeMarc sin första livespelning sedan 1993. Stort för fansen förstås. Gamla som nya. I Mitt Andra Liv är från den ljusare skivan Kärlek I Tystnadens Tid från 2007.

Dessa två svenska låtar tillhör definitivt decenniets tvåhundra bästa:
>> "En Man Du Tyckte Om" - Bo Kaspers Orkester (2007)
>> "Stockholm I Natt" - Peter Jöback (2007)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar