17 december 2009

74: Som Jag Hade Dig Förut - Melissa Horn & Lars Winnerbäck



Melissa Horn har fått sitt stora genombrott först nu i höst med andra skivan, trots att hon släppte en fin debutplatta förra året. Nu är hon dock tydligare, skriver bättre texter och ännu skarpare melodier. Men från 2008 finns ändå en låt som sticker ut: Som Jag Hade Dig Förut. Här ovan framför hon den på egen hand, men det är Winnerbäck som gästar henne i studion. Olikheterna är inte stora mellan den här och Om Du Lämnade Mig Nu, men där Miss Li-duetten lutar åt att bli sövande går den här Melissa-duetten snarare mot att göra mig olyckligt vaken.

Låt mig väga upp den svenska dominansen genom att bjuda på två andra duetter från 2008, men av internationellt karaktär:
>> "4 Minutes" - Madonna feat. Justin Timberlake (2008)
>> "You Don't Know Me" - Ben Folds feat. Regina Spektor (2008)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar