28 december 2009

21: Earl Grey With Honey - Loveninjas


Jag är ingen tedrickare, men lärde mig under tidigt 00-tal att uppskatta kaffe. Skulden bara måste läggas på äldreboendet jag arbetade på under några år. Men te? Nä, det funkar inte. Trots detta är Loveninjas charmiga popkaramell Earl Grey With Honey en av de senaste årens allra finaste låtar. Största hiten för det bandet blev däremot I Wanna Be Like Johnny C. Tyvärr är jag en av väldigt få som lärt mig tycka om telåten. Den är svår att upptäcka på nätet. Varken Youtube eller Spotify kan stå för tebjudning, men 30 sekunder kan du lyssna på här och en hel MP3 finns för nedladdning på deras hemsida.

Den som inte vill ha te kanske hellre tackar jag till svart kaffe eller fint vin?
>> "Black Coffee" - All Saints (2000)
>> "I Need Some Fine Wine And You You Need To Be Nicer" - The Cardigans (2005)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar