26 december 2009

31: Summer Moved On - A-ha



I slutet på 90-talet köpte jag en alldeles egen CD-stereo med dubbelt kassettdäck. De där däcken fick slita minst lika hårt som den roterande CD-växlaren när jag snabbt skulle spela in mina nyfunna radiofavoriter. Ibland var det ju en jädra väntan på att få höra den där fantastiska låten igen. Skruvande fram och tillbaka på radion, brusande, fel station, skruva vidare, ha tur. Detta var 2000. Summer Moved On och dess bombastiska stråkar spelades till slut in på band. Jag var så lycklig. Idag, 9 år senare, är ju tillgängligheten större. Lite mer charmlöst.

2000 är ett bra musikår. Faktiskt. Från vårsäsongen bjuder jag också på lite brittisk vemodspop:
>> "A Song For The Lovers" - Richard Ashcroft (2000)
>> "You're Not Alone" - Embrace (2000)

1 kommentar:

  1. Kul info! Spelade själv in låtar från radio ända fram till 2006, fast började använda datorn att spela in dem på redan 1999, och innan dess Minidisc (1997-1999) och HiFi-VHS (1994-1997), så kassettband "försvann" tidigt för mig.

    SvaraRadera