24 december 2009

42: My Home Town - The Perishers


Nu är det julafton och jag sitter hemma hos föräldrar nere i Västergötland. Visserligen inte i min hemstad, men nära inpå. Trakterna är snarlika, dialekten likaså. Ett småstadshjärta i skymundan träder fram igen. The Perishers sjöng My Home Town in i det där hjärtat, som längtade iväg, 2002.

"If you wanna know why I cry at night
If you wanna know why I'm so uptight
You must come with me back to my home town"


Nu boendes i en mellanstor svensk stad - min nya hemstad. När kamrater åker "hem", åker jag bort.

Ingen video tyvärr, men Spotify räddar dig. Lyssna här!

Mer svensk hemstadsromantik:
>> "Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg" - Håkan Hellström (2000)
>> "Handlake Village" - Takida (2008)

1 kommentar:

  1. Men nää, Perishers var det ju! Inte Deportees!

    SvaraRadera